1

گوگل دقایقی پیش بالاخره تلبت 8.9 اینچی خود را به همراه نسخه پنجم اندروید یعنی اندروید Lollipop معرفی کرد.

طراحی

Google-Nexus-9 (4)2

نکسوس 9 توسط کمپانی اچ‌تی‌سی ساخته شده است که اگر از این موضوع هم مطلع نباشید با دیدن اسپیکرهای دوگانه در جلوی تبلت کاملا برای شما روشن می‌شود که با یک محصول ساخت اچ‌تی‌سی روبه‌رو هستید. نکسوس 9 ضخامتی برابر 7.9 میلی‌متر و 425 گرم وزن دارد که البته در مدل LTE کمی سنگین‌تر خواهد بود. این تبلت در رنگ‌های سیاه، سفید و خاکستری عرضه می‌شود.

نکسوس 9 در صفحه نمایش 8.9 اینچی خود رزولوشنی برابر با 2048×1536 پیکسل دارد که چگالی 288 را به همراه دارد و این یعنی تصاویری شفاف را در پیکسل‌هایی نه چندان زیاد شاهد خواهیم بود. همچنین نسبت تصاویر در این تبلت مانند آن‌چه در آی‌پد دیدیم، 4:3 بوده که بهترین ابعاد برای تماشای تصاویر است.

سخت‌افزار

نکسوس 9 اولین دستگاهی است که اندروید 5 آب نبات چوبی را اجرا می‌کند. همچنین چیپ پردازشی به کار رفته در این تبلت ساخت شرکت Nvidia و از مدل Tegra K1 است که حتما باعث شادی بازی خورها خواهد شد. البته نکسوس 9 از این بابت نیز اولین است چرا که تا کنون هیچ تبلتی از این چیپ جدید استفاده نکرده است. این چیپ از دو هسته 64 بیتی تشکیل شده که روی سرعت 2.3 گیگاهرتز تنظیم شده و این مشخصات نشان از توان پردازشی بالای این پردازشگر دارند. در کنار این چیپ، 2 گیگابایت فضای رم هم قرار گرفته است.

Google-Nexus-9 (1)

باتری

تبلت جدید گوگل از یک باتری بزرگ 6700 میلی‌آمپری بهره می‌برد که بر اساس اعلام رسمی، در هنگام استفاده زیاد تا 9 ساعت دوام می‌آورد.

قیمت و تاریخ عرضه

نکسوس 9 در حال حاضر با رنگ‌های سفید و سیاه به فروش می‌رسد که قیمت مدل‌های مختلف آن به این شرح است: 399 دلار برای مدل 16 گیگابایتی وای‌فای، 479 دلار برای مدل 32 گیگابایتی وای‌فای و 599 دلار برای مدل مجهز به 4G LTE با حافظه 32 گیگابایت.

در آمریکا از تاریخ 12 نوامبر این تبلت در فروشگاه‌های گوگل پلی، آمازون، Best Buy و دیگر فروشگاه‌های اینترنتی قابل خرید است. همچنین اپراتور T_Mobile نیز به‌زودی نسخه سلولار آن را عرضه می‌کند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: